ניסור בטון » מאמרים » ניסור יהלום – לא רק בטון

ניסור יהלום – לא רק בטון

טבלת מחירים של ניסור יהלום

עובי ניסור יהלום
מחיר ניסור יהלום
*המחירים אינם כוללים מע"מ
עובי 20 ס"מ
החל מ-130 ש"ח למטר
עובי 30 ס"מ
החל מ-160 ש"ח למטר
עובי 40 ס"מ
החל מ-230 ש"ח למטר
עובי 50 ס"מ
החל מ-320 ש"ח למטר

זקוקים לקידוח או ניסור הקיר כדי להעביר דרכו את צינורות מייבש הכביסה או הוונטה? מסור יהלום הוא הבחירה הטובה ביותר כאשר מדובר בחיתוך נקי ומקצועי של חומר חזק כמו בטון. למרות שבקטגוריה זו ניתן למצוא אפשרויות רבות ומגוון רחב של להבים, ישנם כמה עקרונות משותפים לכול סוגי מסורים אלה.

א.א המנסרים שירותי ניסור בטון מקצועים כתבה לכם מאמר מדוייק ומעניין על נושא זה.

כיצד פועלים מסורי יהלום?

ארבעת הרכיבים הבסיסיים של להבי היהלומים כוללים:

  • דיסק פלדה עם שוליים מקוטעים בחיתוך מדויק המחזיקים את היהלומים.
  • גבישי יהלומים סינתטיים – שיני חיתוך חדות שחותכות את הבטון.
  • מטריצה, בונד מתכתי (קשר כימי בין אטומי מתכת) אוחז בחלקיקי היהלומים עד שהם מתבלים.
  • ריתוך המחבר את מקטע החיתוך לליבה (רוב המקטעים מרותכים או מולחמים בלייזר).

היהלומים החשופים על פני הלהב בכל מקטע מסתובבים במהירויות גבוהות ומבצעים את החיתוך תוך כדי שפשוף. עם הזמן, לאחר שימוש ממושך, מתחילים היהלומים שעל פני השטח להישחק והמטריצה מתחילה לנשור. כך היא משחררת את גבישי היהלומים השחוקים וחושפת יהלומים חדים חדשים המוטבעים בתוכה.

הקשיחות של המטריצה שולטת במידת המהירות שבה הלהב יתבלה. החוק הבסיסי קובע שמסור יהלום אשר משמש לחיתוך חומרים רכים או שחוקים (כמו בטון רך) זקוק לבונד מתכתי קשה כדי שהיהלומים החשופים ינוצלו במלואם לפני שינשרו. לעומת זאת, להב לחיתוך בטון קשיח אמור להיות עם בונד מתכתי רך כדי לאפשר שחיקה קלה יותר של המטריצה, מה שיבטיח חשיפה של יהלומים חדים חדשים לפי הצורך.

ניסור יהלום

לחתוך בטון עם להב היהלום הנכון

כדי למקסם את מהירות החיתוך ואת חיי הלהב, חשוב להתאים את הלהבים במידת האפשר לחומר שעומדים לחתוך. מאפייני הבטון כוללים שלושה מרכיבים חשובים:

  • כוח הדחיסה

    יצרני להבים מתייחסים לבטון עם כוח דחיסה של 3000 psi, או פחות, כאל חומר רך; ולבטון עם יותר מ-6000 psi כאל חומר קשיח. ראשי התיבות של psi הם Pounds per Square Inch (פאונד לאינץ’ בריבוע).

  • גודל וסוג האגרגטים

    גם אגרגטים קשים כמו סלע כהה, בזלת וקוורץ שוחקים את חלקיקי היהלומים במהירות. לכן, כדי לאפשר חשיפה של יהלומים חדשים לפי הצורך, מומלץ להשתמש בבונד מתכתי רך יותר. גודל האגרגטים בבטון משפיע בעיקר על ביצועי הלהב. כאשר חותכים דרך אגרגטים גדולים (מ-¾ אינץ’ ומעלה), הלהב חותך ומתבלה באיטיות רבה יותר. למשל, חצץ בגודל גרגירי אפונה (קטן מ-⅜ אינץ׳) קל יותר לחיתוך, אבל הלהב יתבלה במהירות רבה יותר.

  • סוג החול וקשיותו

    סוג החול קובע את רמת החלקות של הבטון. החול המחוספס נחשב למחוספס והשורט ביותר, והחול המעוגל לחלק ביותר. כדי לקבוע את רמת החדות של החול, צריך לאבחן לאיזה סוג הוא משתייך.
    חול מרוסק או חול שנאסף מגדת הנהר הוא בדרך כלל חד, בעוד שחול שנאסף מתוך מי הנהר הוא עגול ולא שורט. ככול שהחול שורט יותר, כך יש צורך בבונד מתכתי קשיח יותר.

ראו גם: ניסור בטון ביהלום

ניסור בטון ביהלום

שאלות נפוצות על ניסור יהלום

הכנו עבורכם מאמר מפורט שבו תוכלו להבין מה פירוש המושג ניסור יהלום, כל שתצטרכו לעשות הוא לעלות לתחילת המאמר ולקרוא בהרחבה על הנושא.
המחירים המשוערים של ניסור יהלום הם דינמיים ומשתנים מאוד לפי פרמטרים מסויימים, לרוב השירותים שלנו אנחנו מצרפים מחירים משוערים אך יש ליצור איתנו קשר ישיר לקבלת הצעת מחיר מדוייקת.
בטח שכן! אנו נשמע לעמוד לשירותכם ולתת מענה לכל שירות ניסור בטון שתצטרכו, ובמיוחד ניסור יהלום. צרו איתנו קשר כדי שנוכל לתת לכם הצעת מחיר הוגנת ושירות מקצועי, ניפגש בקרוב!

אז מה היה לנו עד עכשיו?

להצעת מחיר על ניסור יהלום שלח טופס או התקשר
050-2787585

מאמרים נוספים על ניסור בטון

Scroll to Top